İdrar kaçırma (SUİ) tedavisi

SUI (Stres İnkontinens) , kontrolsüz İdrar kaçağı durumunu tanımlayan yaygın bir terimdir. Öksürürken idrar kaçırma, hapşırırken idrar kaçırma, gülme, ağırlık kaldırma ve egzersiz yaparken, karındaki basınç artması sonucu kadınlarda idrar kaçırma nedenleri doktara başvururlar. SUI, bayanlarda idrar kaçırma türünün en sık örneğidir.

Kadınlarda idrar kaçırma sebepleri, idrarı mesane içerisinde tutup istemsiz kaçışını engelleyen pelvik taban kasların zayıflaması veya bu istemsiz idrar kaçışını engelleyen diğer bir yapı olan üretranın gücünü kaybetmesidir. Kadınlarda idrar kaçırma sebepleri arasında ayrıca hamilelik, doğum, yaşlanma veya önceki pelvik ameliyatlarda sayılabilir. Kronik öksürük veya zorlanma, şişmanlık ve sigara kullanımı da bayanlarda idrar kaçırma tutamama sebepleri arasında yer alır. idrar kaçırma tedavisi yapmadan önce hastayı iyi anlamak ve kadınlarda idrar kaçırma nedenlerini iyi analiz etmek gerekir. İdrar kaçırma ilacı veya idrar kaçırma bitkisel tedavi gibi arayışlara gitmeden önce uzman hekime muayene olmak şarttır, veya yaşlılarda idrar kaçırma ilaçları vardır diye bilinçsiz ilaç kullanmamak gerekir.

öksürürken idrar kaçırma ve hapşırırken idrar kaçırma lazerle tedavisi yapılabilir
idrar kaçırma şikayetinin lazerle de tedavisi mümkündür

Kadınlarda idrar kaçırma sebeplerini iyi analiz ettikten sonra nedene yönelik idrar kaçırma tedavisi yapmak gerekir. Doktorun muayene sonrası uygun görülen ilaçlar kullanılabilir, ilaçlar ile tedavi edilemiyorsa, idrar kaçırma laserle tedavisi de yapılabilir, en yenilikçi yöntem olarak işe yarar. Bu teknik, zayıflamış kasları ve sızıntıya neden olan dokuları güçlendirerek tedavi sağlar. Lazerle idrar kaçırma tedavisi yapan hastaneler arasında bizim hastanede mevcuttur. Hem idrar torbası sarkması lazer tedavisi hemde idrar kaçırma lazer tedavisi aynı seansta yapılabilir. Lazerle idrar kaçırma tedavisi fiyatı tamamen hastanın şikayeti ve muayenedeki hastalığın derecesine göre değişmektedir.