Gebelik haftası hesaplama

Gebelik nedir?
Döllenme ile doğum arasında geçen süreye verilen addır.

Gebelik haftası nedir?
Hamile bayanlar bebeklerinin gelişimini hafta hafta takip etmektedirler. Bu nedenle hamileliğin kaçıncı haftasında olunduğu, bayanlar için büyük önem taşımaktadır.

Gebelik hesaplama nasıl yapılır?
Önce ovulasyon tarihi, buradan da hamileliğin diğer süreçlerinin başlangıç ve bitiş tarihleri hesaplanmaktadır. Tüm bu işlemler yapılırken ülkemizdeki ortalamalar göz önünde bulundurulmaktadır.

Gebelik kaç hafta sürer?
Hamilelik süresi ortalama olarak 9 ay 10 gündür. Bu süre 40 haftaya denk gelmektedir.

Gebelikle ilgili farklı hesaplama araçları var mı?
Diğer araçlar aşağıda listelenmiştir.

Gebelik Haftası Hesaplama
Hamilelik Hesaplama
Hamilelik Haftası Hesaplama
Normal Gebelik Hesaplama
Tüp Bebek Gebelik Hesaplama
Kaç haftalık hamileyim sorusu, kaç aylık hamileyim sorusundan daha önemlidir. Çünkü hamileliğin her aşaması ve bebeğin gelişimi aylık bazda değil, hafta hafta takip edilmektedir.

Tahmini doğum tarihi ne zaman?
Hesaplama aracımızı kullanarak bebeğin tahmini doğum tarihini öğrenebilirsiniz. İşlem sonucunda bebeğin doğumu için verilen tarih kesin bir sonuç değildir. Genellikle bebeğin doğması, beklenenden 15 gün kadar önce ya da sonra olabilmektedir. Bu gayet doğaldır.

Gebelikte bebek kilosu nasıl tespit edilir?
Anne karnındaki bebek kilosunu öğrenmek için hesaplama aracımızı kullanabilirsiniz. Bebeğinizin kilosuna ek olarak anne karnındaki boyunu da öğrenebilirsiniz. Bebeklerin boy ve kilo verileri dünya ortalamaları kullanılarak hesaplanmaktadır. Örnek olarak anne karnındaki 24 haftalık bir bebeğin başı ve ayağı arasındaki uzunluk yaklaşık olarak 30 cm, kilosu ise yaklaşık 600 gram olacaktır.

Hesaplama aracı ne kadar güvenilir?
Aracımız; normal gebelikler için son adet ve gebe kalma tarihi, tüp bebek yöntemiyle sağlanan gebelikler içinse yumurta toplama, embriyo transfer ya da blastokist transfer tarihine göre hesap yapmaktadır. Tüm bu işlemler yapılırken Türkiye ortalamaları da göz önünde bulundurulduğundan, elde edilen sonuçlar oldukça güvenilirdir.